SP BIELSK

Zachowaj trzeźwy umysł
Lepsza Szkoła
Z galerii

Harcerze z WDH Światowcze z Bielska kolejny raz wzięli udział w rajdzie na Słowację po Betlejemskie Światło Pokoju.

W piątek 13 grudnia zebraliśmy się w Płocku na zbiórce, aby wyruszyć w podróż po BŚP na Słowację. Zakwaterowanie mieliśmy w Białym Dunajcu. Tego samego dnia, w piątek, po obiedzie, wyruszyliśmy do Zakopanego. Wjechaliśmy na Gubałówkę, podziwialiśmy piękne widoki polskich gór. Po zakupach i zwiedzaniu Krupówek wróciliśmy do pensjonatu.

Kolejnego dnia, w sobotę 14 grudnia wczesnym rankiem wybraliśmy się na Słowację, aby zwiedzać średniowieczny Orawski Zamek. Piękne komnaty wywarły na nas duże wrażenie. Z przyjemnością można było posłuchać języka przyjaciół z zagranicy.   Po zwiedzaniu ruszyliśmy zwiedzać miasto  o nazwie Liptovský Mikuláš. Po posiłku, późnym wieczorem, wróciliśmy do Polski.

W niedzielę, czyli trzeciego dnia naszej harcerskiej wyprawy, po śniadaniu pojechaliśmy do Zakopanego, aby w Sanktuarium Matko Bożej na Krzeptówkach przyjąć z rąk skautów słowackich Betlejemskie Światło Pokoju – cel naszej wyprawy. Przepiękna msza prowadzona w dwóch językach, pieśni harcerskie i niezwykły nastrój sprawił, że to wydarzenie było niezwykłe. Tegoroczne hasło BŚP brzmi: Światło daje moc. Obdarzeni tą mocą i tym światłem z Groty Narodzenia Pańskiego w Betlejem, które jest symbolem przychodzącego Boga, miłości, pojednania i radości z niecierpliwością oczekujemy Świąt Bożego Narodzenia, a światło, które przywieźliśmy przekażemy mieszkańcom naszej gminy, aby w każdym domu zajaśniał blask płomienia, który jednoczy i ogrzewa nasze serca.