W tym roku szkolnym uczniowie realizują podczas zajęć języka polskiego innowację pedagogiczną pod tytułem Lekturownik, czyli lekturowy niezbędnik ucznia.
Innowacja ta polega na stworzeniu zeszytu lekturowego do każdej omawianej na lekcjach j. polskiego lektury. Dzięki temu uczeń będzie miał posegregowane notatki do każdej lektury. W każdej chwili może sięgnąć po dany zeszyt lekturowy i przypomnieć sobie najważniejsze informacje. Lekturownik to doskonały sposób na powtórki przed egzaminem ósmoklasisty. Uczy systematyczności. Uczniowie zgromadzą przygotowane pod nadzorem nauczyciela notatki o autorze lektury, czasie powstania, gatunku i rodzaju utworu literackiego, uzupełniają przygotowane przez nauczyciela karty pracy.
Innowacja ta polega na stworzeniu zeszytu lekturowego do każdej omawianej na lekcjach j. polskiego lektury. Dzięki temu uczeń będzie miał posegregowane notatki do każdej lektury. W każdej chwili może sięgnąć po dany zeszyt lekturowy i przypomnieć sobie najważniejsze informacje. Lekturownik to doskonały sposób na powtórki przed egzaminem ósmoklasisty. Uczy systematyczności. Uczniowie zgromadzą przygotowane pod nadzorem nauczyciela notatki o autorze lektury, czasie powstania, gatunku i rodzaju utworu literackiego, uzupełniają przygotowane przez nauczyciela karty pracy.
Będą mogli, dzięki swojej kreatywności i zdobytej wiedzy, tworzyć notatki wizualne i tradycyjne, zdobywać nowe informacje o dziele literackim, dzielić się wrażeniami po lekturze, systematyzować zdobytą wiedzę.
Na zakończenie cyklu zajęć związanych z lekturą uczniowie samodzielnie wykonują lapbooki, wykorzystując zgromadzone materiały, ilustracje oraz własne notatki. Wszystkie prace cechuje duża staranność i kreatywność.